פרסומים
סייבר, מודיעין וביטחון כרך 1 | גיליון 1 | ינואר 2017

מאמר זה מבקש לנתח היבטים פחות ידועים במה שמכונה קמפיין הסייבר־ג'יהאד של המדינה האסלאמית, במטרה לחשוף את התרומה הפוטנציאלית של קמפיין זה ללוחמת מידע הנעשית במימון מדינתי. ראשית יוצגו המאפיינים המרכזיים של הקמפיין המקוון של "החליפות האסלאמית", אשר נועד ליצור "אפקט ויראלי". בהמשך יובא מבט כללי על עימותים צבאיים מהעבר, שבמהלכם ניתן היה להבחין בהיווצרותו של אפקט ויראלי. לבסוף, ובהסתמך על ניתוחים אלה, ינסה המאמר להשיב על השאלה כיצד שיטות ומנגנונים של שיווק ויראלי יכולים לשמש ככלי רב ערך ללוחמה פסיכולוגית.
הדעות המובעות בפרסומי המכון למחקרי ביטחון לאומי הן של המחברים בלבד.
סוג הפרסום
סייבר, מודיעין וביטחון