אירוע ההשתלטות של הכוחות החות'ים בתימן, שלוחיה של איראן, על אונייה המופעלת על ידי חברת ספנות יפנית ועליה צוות מלאומים שונים (ללא ישראלים), מעלה פעם נוספת לשיח את הרגישות של חופש השיט, וכפועל יוצא של הסחר העולמי ושרשראות האספקה הימיות, לאיומים של צבאות הטרור העולמיים, בדגש על כוחות השלוחים האיראניים.
אחת מנקודות התורפה העיקריות של שרשראות האספקה הימיות היא מעברי מים צרים ומיצרים ימיים. באזורים אלו ניתן ליצור הפרעה עד כדי חסימת נתיבי הים והסחר. האזורים שמשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על נתיבי התנועה אל וממדינת ישראל הם מצרי הורמוז, מצרי באב אל-מנדב והאזור הסמוך להם, תעלת סואץ ומיצר גיברלטר.
אירוע ההשתלטות המדובר, גם אם לא בוצע על אונייה ישראלית או עם הקשר ישראלי, מציג פעם נוספת את האיום של איראן ושלוחותיה על חופש השייט העולמי בכלל ואת היכולת לפגוע באופן משמעותי בכלכלה של מדינת אי כמו מדינת ישראל, אשר הרוב המוחלט של תנועת הסחורות אל ומהמדינה מתבצע על ידי שרשראות אספקה ימיות. אירוע השתלטות זה מעלה פעם נוספת את הצורך של מדינות העולם בכלל ומדינות האזור בפרט, להתאחד סביב המאבק בתוקפנות האיראנית בים, אשר באה לידי ביטוי בהפעלת כוחות איראנים או שלוחיהם בנקודות תורפה אסטרטגיות לכלכלה העולמית ולשרשראות האספקה הימיות. פעילות שכזו, שלא תמוגר במהרה, הינה בעלת פוטנציאל נזק משמעותי לא רק למדינות האזור, שכן פגיעה מתמשכת תגרום לעליית מחירי ההובלה הימית בשל עליית מחירי הביטוח - דבר אשר ישפיע באופן נרחב ומשמעותי גם על מעגלים רחבים יותר.
אירוע ההשתלטות של הכוחות החות'ים בתימן, שלוחיה של איראן, על אונייה המופעלת על ידי חברת ספנות יפנית ועליה צוות מלאומים שונים (ללא ישראלים), מעלה פעם נוספת לשיח את הרגישות של חופש השיט, וכפועל יוצא של הסחר העולמי ושרשראות האספקה הימיות, לאיומים של צבאות הטרור העולמיים, בדגש על כוחות השלוחים האיראניים.
אחת מנקודות התורפה העיקריות של שרשראות האספקה הימיות היא מעברי מים צרים ומיצרים ימיים. באזורים אלו ניתן ליצור הפרעה עד כדי חסימת נתיבי הים והסחר. האזורים שמשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על נתיבי התנועה אל וממדינת ישראל הם מצרי הורמוז, מצרי באב אל-מנדב והאזור הסמוך להם, תעלת סואץ ומיצר גיברלטר.
אירוע ההשתלטות המדובר, גם אם לא בוצע על אונייה ישראלית או עם הקשר ישראלי, מציג פעם נוספת את האיום של איראן ושלוחותיה על חופש השייט העולמי בכלל ואת היכולת לפגוע באופן משמעותי בכלכלה של מדינת אי כמו מדינת ישראל, אשר הרוב המוחלט של תנועת הסחורות אל ומהמדינה מתבצע על ידי שרשראות אספקה ימיות. אירוע השתלטות זה מעלה פעם נוספת את הצורך של מדינות העולם בכלל ומדינות האזור בפרט, להתאחד סביב המאבק בתוקפנות האיראנית בים, אשר באה לידי ביטוי בהפעלת כוחות איראנים או שלוחיהם בנקודות תורפה אסטרטגיות לכלכלה העולמית ולשרשראות האספקה הימיות. פעילות שכזו, שלא תמוגר במהרה, הינה בעלת פוטנציאל נזק משמעותי לא רק למדינות האזור, שכן פגיעה מתמשכת תגרום לעליית מחירי ההובלה הימית בשל עליית מחירי הביטוח - דבר אשר ישפיע באופן נרחב ומשמעותי גם על מעגלים רחבים יותר.