פודקאסט
ארכיון
|
26:56
שותפות בצל יריבות: 45 שנה לשלום עם מצרים
לרגל יום השנה ה-45 לשלום בין ישראל למצרים, ד"ר דוד גוברין, שגרירה הקודם של ישראל במצרים והשגריר הנוכחי במרוקו, משוחח עם חוקר המכון, ד"ר אופיר וינטר, על יחסיהן של שתי המדינות. בשיחה מסביר השגריר גוברין כיצד טלטלות "האביב הערבי" השפיעו על יחסי ישראל-מצרים בתקופת הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, סוקר את התפתחות הקשרים בין מצרים לחמאס מאז השתלטות הארגון על עזה ב-2007 ומנתח את האינטרסים המצריים במעורבות בתיווך בין ישראל לחמאס. עוד מבהיר השגריר גוברין מדוע קרא לספרו החדש "שותפות בצל יריבות", כיצד ניתן להבין את הפער הקיים במצרים בין "השלום הרשמי" ל"שלום האזרחי", ומה ניתן ללמוד מחוויותיו השונות, ולעיתים אף המנוגדות, כשגריר ישראל בקהיר וברבאט.
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
המשולש המדיני ישראל-רוסיה-סוריה: מה בהמשך לעסקה עם אסד?; החברה הערבית במשבר הקורונה
תיאור הפרק
25.02.2021
ארכיון
האם ישראל ערוכה לרעידות אדמה?; יהדות ארה"ב ומתווה הכותל; ותכניות הלימודים במכון
תיאור הפרק
20.09.2018
ארכיון
פודקאסטרטגי 255: המשבר בישראל – לאן אנחנו הולכים? | טרור - המלחמה שלא נגמרת | ג'נין - היום שאחרי
תיאור הפרק
20.07.2023
