פודקאסט
ארכיון
|
35:29
צומת טראמפ-איראן: בין תקיפת הגרעין, מו"מ – והמלחמה בחות׳ים
חוקרי המכון, סימה שיין ואלדד שביט, מנתחים את ההתרחשויות האחרונות על ציר ארה״ב-איראן, ובראש הדברים המתקפה על החות׳ים והמסר שמעביר טראמפ דרכה לאיראן, על רקע ניסיונו של הנשיא לדחוק בטהראן להגיע להסכם גרעין משופר והמכתב ששלח בעניין להנהגה האיראנית.
כיצד מגיבים באיראן להצעת טראמפ ואיומיו? מה השפעת מדיניות "הלחץ הכלכלי המקסימלי" על הכלכלה והשיח הפנימי באיראן? איזו השפעה יש להתקרבות התאריך שבו יתאפשר למעצמות ״לגלגל בחזרה״ (snapback) את הסנקציות שהושעו במסגרת הסכם הגרעין? ובנוגע לישראל – האם איום התגובה האיראני על התקיפה הישראלית באוקטובר עדיין בתוקף? ובהתחשב בדינמיקה הנוכחית, האם ממשל טראמפ ידחוף את ישראל לתקוף באיראן, בתמיכתו?
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
השנה של ארה"ב וסין: האסטרטגיות של שתי המעצמות, האירועים שהגבירו את המתיחות - והמשמעויות לישראל
תיאור הפרק
28.12.2022
ארכיון
פודקאסטרטגי 309: סיכול ממוקד - כלי יעיל? | מגרש הרוסים: סיפורו של הטלגרם | התלות הכלכלית הגוברת של איראן בסין
תיאור הפרק
12.09.2024
ארכיון
חידוש שיחות הגרעין: הדרישות האיראניות, עמדת הממשל האמריקני, האינטרס הישראלי והקשר למשבר הנפט העולמי
תיאור הפרק
01.07.2022


