פודקאסט
ארכיון
|
35:29
צומת טראמפ-איראן: בין תקיפת הגרעין, מו"מ – והמלחמה בחות׳ים
חוקרי המכון, סימה שיין ואלדד שביט, מנתחים את ההתרחשויות האחרונות על ציר ארה״ב-איראן, ובראש הדברים המתקפה על החות׳ים והמסר שמעביר טראמפ דרכה לאיראן, על רקע ניסיונו של הנשיא לדחוק בטהראן להגיע להסכם גרעין משופר והמכתב ששלח בעניין להנהגה האיראנית.
כיצד מגיבים באיראן להצעת טראמפ ואיומיו? מה השפעת מדיניות "הלחץ הכלכלי המקסימלי" על הכלכלה והשיח הפנימי באיראן? איזו השפעה יש להתקרבות התאריך שבו יתאפשר למעצמות ״לגלגל בחזרה״ (snapback) את הסנקציות שהושעו במסגרת הסכם הגרעין? ובנוגע לישראל – האם איום התגובה האיראני על התקיפה הישראלית באוקטובר עדיין בתוקף? ובהתחשב בדינמיקה הנוכחית, האם ממשל טראמפ ידחוף את ישראל לתקוף באיראן, בתמיכתו?
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
ראיון חגיגי עם עמוס ידלין לרגל פרסום ההערכה האסטרטגית של המכון לשנת 2019-2018
תיאור הפרק
16.01.2019
ארכיון
פודקאסטרטגי 335: נקמת ארדואן | הרחוב העזתי | השיטה הרוסית למו"מ | סין והאספקה למזה"ת
תיאור הפרק
03.04.2025


