פודקאסט

ישראל, הגז הטבעי – והמלחמה בעזה

אירועי ה-7 באוקטובר חשפו שורה של כשלים במערכת הישראלית, אך גם נקודות עוצמה. אחת מהן היא הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל, המקנה אספקת גז סדירה לאזרחיה בשעת חירום.

מהם ביטחון אנרגטי, אמינות אנרגטית וחוסן אנרגטי, וכיצד הצליחה ישראל להשיגם? כיצד השפיעה המלחמה על הסכמי הגז של ישראל עם מצרים וירדן, והאם ניתן לשים בצד שיקולי דעת קהל פוליטיים לטובת המתמקדות באינטרסים כלכליים משותפים? אילו גורמים אפשרו את שגשוג קשרי הגז האזוריים במזרח הים התיכון בשנים האחרונות? וכיצד על מקבלי ההחלטות בישראל לפעול כיום על מנת לחזק את הביטחון האנרגטי של ישראל גם בעשורים הבאים? על כך ועוד בשיחה מיוחדת לרגל הכנס השנתי של ה-INSS בין חוקר המכון, ד"ר אופיר וינטר, למנכ"ל איגוד הגז הטבעי בישראל ויו"ר ועדת האסטרטגיה של איגוד הגז הבינלאומי, מר אמיר פוסטר.

אופיר
וינטר

פודקאסטים נוספים מאותו נושא

לכל הפודקאסטים
ארכיון
ניתוח הבחירות המקומיות בטורקיה והאתגרים של ארדואן
ארכיון
המשולש המדיני ישראל-רוסיה-סוריה: מה בהמשך לעסקה עם אסד?
ארכיון
שאלת השימוש במערכות נשק אוטונומיות
ארכיון
הערכה אסטרטגית לישראל 2022: האתגרים מבחוץ
ארכיון
חמש שנים להכרזה על המדינה האסלאמית
ארכיון
הרגולציה בתחום הסייבר
ארכיון
הקורונה ברשות הפלסטינית
ארכיון
השינויים במדיניות ארה״ב כלפי סעודיה ומול איראן
ארכיון
בחירות האמצע בארה"ב: משמעות התוצאות וההשלכות לישראל
ארכיון
פודקאסטרטגי 283: שיחה אישית עם מנהל ה-INSS | סוגית הר הבית במלחמה | חודש רמדאן - צפירת הרגעה