פודקאסט

?הטכנולוגיה הישראלית: האם ישראל עלולה לאבד את היתרון התחרותי שלה

בעקבות פרסום המזכר ״תכנית טכנולוגיה לאומית בישראל״ והכנס שהתקיים במכון בנושא, חוקר המכון ד"ר אריאל סובלמן מסביר את היתרון התחרותי שיש לישראל בתחום הייצור הטכנולוגי, בדגש על השקעות במחקר ופיתוח (מו״פ), ומציג את ההתפתחויות הגלובליות שעלולות לערער את היתרון הזה, בהיעדר תכנית לאומית ואף תפיסה אסטרטגית לאומית בתחום הטכנולוגיה והפעלתה כרכיב בתעשייה ובביטחון הלאומי של ישראל.
בהקשר זה, סובלמן בוחן חלופות לגיבוש האסטרטגיה הלאומית הנדרשת ואת משמעויותיה – לרבות במישור הצבאי, כפי שהמחישה המלחמה שהתחילה ב-7 באוקטובר.

לקריאת המזכר המלא: https://www.inss.org.il/he/publication/technology-memorandum/

אריאל
סובלמן
ירון
שניידר

פודקאסטים נוספים מאותו נושא

לכל הפודקאסטים
ארכיון
ההיערכות למתקפת הציר האיראני
ארכיון
פודקאסטרטגי 236: הרעש בטורקיה | ירושלים - "המדינה האחת"? | מעבר לרשת | הרשת החברתית - איום ביטחוני?
ארכיון
מה קרה למשמעת הצבאית ב״חרבות ברזל״?
ארכיון
עלייתו ונפילתו של שלטון האחים המוסלמים
ארכיון
ההכרח בשיקום רצועת עזה
ארכיון
פיגוע הטרור בבאר שבע, ההתרעות לקראת רמדאן ויחסי יהודים-ערבים בנגב
ארכיון
מצבה האסטרטגי של איראן; אירופה בעידן של תהפוכות; והאם האיום הגרעיני הצפון קוריאני חלף?
ארכיון
סיכול ממוקד - כלי יעיל במלחמה בטרור?
ארכיון
הערכת אמ"ן לשנה הקרובה – לקראת סבבי לחימה עם חיזבאללה?
ארכיון
בידוד האוכלוסייה המבוגרת בישראל – יותר נזק מתועלת?