פודקאסט
ארכיון
|
18:54
?הטכנולוגיה הישראלית: האם ישראל עלולה לאבד את היתרון התחרותי שלה
בעקבות פרסום המזכר ״תכנית טכנולוגיה לאומית בישראל״ והכנס שהתקיים במכון בנושא, חוקר המכון ד"ר אריאל סובלמן מסביר את היתרון התחרותי שיש לישראל בתחום הייצור הטכנולוגי, בדגש על השקעות במחקר ופיתוח (מו״פ), ומציג את ההתפתחויות הגלובליות שעלולות לערער את היתרון הזה, בהיעדר תכנית לאומית ואף תפיסה אסטרטגית לאומית בתחום הטכנולוגיה והפעלתה כרכיב בתעשייה ובביטחון הלאומי של ישראל.
בהקשר זה, סובלמן בוחן חלופות לגיבוש האסטרטגיה הלאומית הנדרשת ואת משמעויותיה – לרבות במישור הצבאי, כפי שהמחישה המלחמה שהתחילה ב-7 באוקטובר.
לקריאת המזכר המלא: https://www.inss.org.il/he/publication/technology-memorandum/
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
אזהרת המסע לטורקיה: ההתרעות על פיגועים, שיתוף הפעולה עם ישראל והמתיחות מול איראן
תיאור הפרק
15.06.2022
ארכיון
דה-לגיטימציה של מקדמי שלום; ספורט על כוונת ה-BDS; שאיפותיה של טורקיה בים התיכון
תיאור הפרק
08.08.2019

