פודקאסט
ארכיון
|
24:59
חוזה הגנה בין ארה"ב לישראל: למה דווקא עכשיו?
בעקבות פרסום מזכר המכון למחקרי ביטחון לאומי בנושא, החוקרים ד"ר צ׳ק פרייליך ואל"מ (מיל') אלדד שביט מנתחים את הסיכויים והתועלת שעשויה לצמוח מחוזה הגנה בין ארה״ב לישראל, דווקא עכשיו – על רקע המלחמה בעזה והתפתחותו של עימות רב-זירתי, וחילוקי הדעות בין ישראל לארה״ב סביב סוגיות ביטחוניות ומדיניות אלה.
מהו חוזה הגנה? האם הנושא עלה לאורך ההיסטוריה של יחסי ישראל-ארה״ב? מהם היתרונות והחסרונות האפשריים של חוזה כזה והאם הוא פוגע בחופש הפעולה של ישראל? כיצד חוזה הגנה יכול להשתלב בארכיטקטורה האזורית של הדיפלומטיה האמריקאית, ובמרכזה הקשרים עם סעודיה?
לקריאת המזכר המלא: https://bit.ly/3KlvKw7
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
האם איראן צפויה לנקום בחו"ל?; החוסן החברתי בעוטף עזה; והרגישות החברתית בישראל לנפגעים
תיאור הפרק
28.06.2018
ארכיון
טורקיה 2023 - שנת המאה | פרק 3: הבחירות בטורקיה - כיצד יראה העשור השלישי של שלטון ארדואן?
תיאור הפרק
01.06.2023
ארכיון
יחסי מצרים-ישראל: המתיחות המדינית סביב הפעולה ברפיח והמשך התיווך במו״מ חוקר המכון הבכיר, ד"ר אופיר וינטר, על המתיחות של השבועות
תיאור הפרק
03.06.2024


