פודקאסט
ארכיון
|
24:59
חוזה הגנה בין ארה"ב לישראל: למה דווקא עכשיו?
בעקבות פרסום מזכר המכון למחקרי ביטחון לאומי בנושא, החוקרים ד"ר צ׳ק פרייליך ואל"מ (מיל') אלדד שביט מנתחים את הסיכויים והתועלת שעשויה לצמוח מחוזה הגנה בין ארה״ב לישראל, דווקא עכשיו – על רקע המלחמה בעזה והתפתחותו של עימות רב-זירתי, וחילוקי הדעות בין ישראל לארה״ב סביב סוגיות ביטחוניות ומדיניות אלה.
מהו חוזה הגנה? האם הנושא עלה לאורך ההיסטוריה של יחסי ישראל-ארה״ב? מהם היתרונות והחסרונות האפשריים של חוזה כזה והאם הוא פוגע בחופש הפעולה של ישראל? כיצד חוזה הגנה יכול להשתלב בארכיטקטורה האזורית של הדיפלומטיה האמריקאית, ובמרכזה הקשרים עם סעודיה?
לקריאת המזכר המלא: https://bit.ly/3KlvKw7
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
פודקאסטרטגי 217: יחסי טורקיה-סוריה; חיסול זוואהירי ומצב אל-קאעדה; סין והתשתיות הלאומיות בישראל
תיאור הפרק
25.08.2022
ארכיון
דימויים ומפגשים בין-אישיים: עיצוב היחסים בין מצרים לישראלים בחלוף 40 שנות "שלום קר" (באנגלית)
תיאור הפרק
03.03.2019
ארכיון
פודקאסטרטגי 277: מאה ימים למלחמה | מבצע השפעה בהאג | רחפנים במלחמת עזה | בין עזה לרוסיה וארה"ב
תיאור הפרק
18.01.2024
ארכיון
ראיון חגיגי עם עמוס ידלין לרגל פרסום ההערכה האסטרטגית של המכון לשנת 2019-2018
תיאור הפרק
16.01.2019


