פודקאסט

מדיניות התגמול של ישראל

אלוף (מיל.) שלמה גזית, ראש אמ"ן לשעבר, דיבר על מדיניות התגמול של ישראל ל"זליגת ירי" או לתקיפות המתבצעות בשטחה. כיצד היא התגבשה מאז קום המדינה, והאם נכון להגיב באופן מיידי בכל מצב או שמא לשקול בכל אירוע מהי התגובה הראויה והתועלת שבה – ורק לאחר מכן להחליט כיצד לפעול? האם במקרה של אירוע חדירת הכטב"מ האיראני לשטח ישראל היה טעם לחכות ולשקול לעומק את התגובה הראויה, ומה צריכים להיות הקריטריונים לתגובה ולהידברות עם האויב? כמו כן, מהי הבעייתיות בסטגנציה במדיניות הישראלית ובאי-הגדרתו של אינטרס לאומי ישראלי לאורך השנים?

שלמה
גזית

פודקאסטים נוספים מאותו נושא

לכל הפודקאסטים
ארכיון
הפערים בין דרג השטח, הפיקוד הצבאי והדרג המדיני בישראל​
ארכיון
השינוי הדמוגרפי בסין ומשמעויותיו לכלכלה העולמית
ארכיון
מדינות ערב וישראל לאחר עשור של טלטלה במזרח התיכון
ארכיון
המציאות הביטחונית והבינלאומית על רקע אירועי התקופה
ארכיון
משמעויות ההצהרה בעניין ההתנחלויות; 150 שנים לתעלת סואץ: הזדמנויות לישראל סביב העורק של מצרים
ארכיון
פודקאסטרטגי 336: “חבר מביא חבר” בצה”ל? | המכסים של טראמפ | ביקורת באיראן | סין וישראל
ארכיון
ההכרח בשיקום רצועת עזה
ארכיון
ערוצי התיווך בין ישראל לפלסטינים ובין חמאס לפת"ח
ארכיון
חודש מאי עד כאן: הסכם הגרעין עם איראן, העימות עם איראן בסוריה והאירועים בעזה
ארכיון
דאע״ש ביום שאחרי חיסול ״הח'ליף״