פודקאסט
ארכיון
|
30:39
ישראל, הגז הטבעי – והמלחמה בעזה
אירועי ה-7 באוקטובר חשפו שורה של כשלים במערכת הישראלית, אך גם נקודות עוצמה. אחת מהן היא הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל, המקנה אספקת גז סדירה לאזרחיה בשעת חירום.
מהם ביטחון אנרגטי, אמינות אנרגטית וחוסן אנרגטי, וכיצד הצליחה ישראל להשיגם? כיצד השפיעה המלחמה על הסכמי הגז של ישראל עם מצרים וירדן, והאם ניתן לשים בצד שיקולי דעת קהל פוליטיים לטובת המתמקדות באינטרסים כלכליים משותפים? אילו גורמים אפשרו את שגשוג קשרי הגז האזוריים במזרח הים התיכון בשנים האחרונות? וכיצד על מקבלי ההחלטות בישראל לפעול כיום על מנת לחזק את הביטחון האנרגטי של ישראל גם בעשורים הבאים? על כך ועוד בשיחה מיוחדת לרגל הכנס השנתי של ה-INSS בין חוקר המכון, ד"ר אופיר וינטר, למנכ"ל איגוד הגז הטבעי בישראל ויו"ר ועדת האסטרטגיה של איגוד הגז הבינלאומי, מר אמיר פוסטר.
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
פודקאסטרטגי 307: ישראל, חזבאללה והמכה המקדימה | הנשק של איראן וחזבאללה | זהירות, איראני משחק לך במוח
תיאור הפרק
28.08.2024
ארכיון
מצבה האסטרטגי של איראן; אירופה בעידן של תהפוכות; והאם האיום הגרעיני הצפון קוריאני חלף?
תיאור הפרק
21.06.2018
ארכיון
התיאום המדיני-ביטחוני בין ישראל לארה״ב: תרגול התקיפה באיראן והפערים בעניין הסכם הגרעין
תיאור הפרק
24.05.2022
