פודקאסט
ארכיון
|
18:54
?הטכנולוגיה הישראלית: האם ישראל עלולה לאבד את היתרון התחרותי שלה
בעקבות פרסום המזכר ״תכנית טכנולוגיה לאומית בישראל״ והכנס שהתקיים במכון בנושא, חוקר המכון ד"ר אריאל סובלמן מסביר את היתרון התחרותי שיש לישראל בתחום הייצור הטכנולוגי, בדגש על השקעות במחקר ופיתוח (מו״פ), ומציג את ההתפתחויות הגלובליות שעלולות לערער את היתרון הזה, בהיעדר תכנית לאומית ואף תפיסה אסטרטגית לאומית בתחום הטכנולוגיה והפעלתה כרכיב בתעשייה ובביטחון הלאומי של ישראל.
בהקשר זה, סובלמן בוחן חלופות לגיבוש האסטרטגיה הלאומית הנדרשת ואת משמעויותיה – לרבות במישור הצבאי, כפי שהמחישה המלחמה שהתחילה ב-7 באוקטובר.
לקריאת המזכר המלא: https://www.inss.org.il/he/publication/technology-memorandum/
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
פודקאסטרטגי מיוחד עם פרופ' מנואל טרכטנברג: מה למדנו השנה על מצבה ומעמדה של ישראל?
תיאור הפרק
22.09.2022
ארכיון
בין הר הבית לג'נין; מעורבות המערב והציפיות מישראל באוקראינה; הבחירות בלבנון
תיאור הפרק
12.05.2022

