פודקאסט
ארכיון
|
19:02
משבר האנרגיה והשלכותיו האסטרטגיות: ייצוא הגז מישראל לאיחוד האירופי והמחלוקת עם לבנון
השגריר ד״ר עודד ערן, חוקר בכיר במכון, מנתח שתי סוגיות בתחום האנרגיה שיש להן השלכות מדיניות-אסטרטגיות על ישראל:
הסוגיה הראשונה היא גיבוש מזכר ההבנות בין ישראל לאיחוד האירופי לצורך ייצוא גז טבעי לאירופה, כחלופה לגז מרוסיה, בעקבות המלחמה באוקראינה. מהי התוכנית וכיצד היא משפיעה על מעמדה המדיני של ישראל? מדוע מדובר במפנה אסטרטגי לישראל?
הסוגיה השנייה היא המגעים בין ישראל ללבנון בתיווך אמריקני, לצורך יישוב המחלוקת בעניין סימון הגבול הימי, המטרפדת את ניצול מאגרי הגז שהתגלו מול חופי ישראל ולבנון. איזו פשרה נדרשת לפתרון המחלוקת ומדוע ממשלת לבנון מסרבת, עד כה, לסגת מדרישותיה התוקעות את התקדמות המשא ומתן?
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
פודקאסטרטגי 229: פערים בין הדרג הצבאי למדיני | אנטישמיות בארה"ב | קטר 2022: כדורגל ופוליטיקה
תיאור הפרק
15.12.2022
ארכיון
פודקאסטרטגי 255: המשבר בישראל – לאן אנחנו הולכים? | טרור - המלחמה שלא נגמרת | ג'נין - היום שאחרי
תיאור הפרק
20.07.2023
ארכיון
קול האמת - ריבונות דיגיטלית: איך הממשלה החדשה צריכה להתמודד עם הפצת פייק ניוז ומבצעי השפעה?
תיאור הפרק
22.07.2021
