פודקאסט

?הטכנולוגיה הישראלית: האם ישראל עלולה לאבד את היתרון התחרותי שלה

בעקבות פרסום המזכר ״תכנית טכנולוגיה לאומית בישראל״ והכנס שהתקיים במכון בנושא, חוקר המכון ד"ר אריאל סובלמן מסביר את היתרון התחרותי שיש לישראל בתחום הייצור הטכנולוגי, בדגש על השקעות במחקר ופיתוח (מו״פ), ומציג את ההתפתחויות הגלובליות שעלולות לערער את היתרון הזה, בהיעדר תכנית לאומית ואף תפיסה אסטרטגית לאומית בתחום הטכנולוגיה והפעלתה כרכיב בתעשייה ובביטחון הלאומי של ישראל.
בהקשר זה, סובלמן בוחן חלופות לגיבוש האסטרטגיה הלאומית הנדרשת ואת משמעויותיה – לרבות במישור הצבאי, כפי שהמחישה המלחמה שהתחילה ב-7 באוקטובר.

לקריאת המזכר המלא: https://www.inss.org.il/he/publication/technology-memorandum/

אריאל
סובלמן
ירון
שניידר

פודקאסטים נוספים מאותו נושא

לכל הפודקאסטים
ארכיון
פודקאסטרטגי 240: דיבייט - הרפורמה המשפטית | בין איראן לטורקיה | הסכם סין-איראן | עשור למב"מ
ארכיון
המשבר בקזחסטן וההתערבות הרוסית
ארכיון
השפעה דרך קהילות ברשת: מה הקשר בין K-POP ל"שומר החומות"?
ארכיון
מחאת הונג קונג
ארכיון
ההשתלטות הסינית הגלובלית
ארכיון
חוק "חלופות מדיניות תחילה"; מגמות עדכניות בשיח בעולם הערבי; משולש סין-ארצות הברית-ישראל
ארכיון
הגורמים לפרגמטיזם במדיניות החוץ הרוסית
ארכיון
פרשת הדרכים של טורקיה בצפון סוריה
ארכיון
גל טרור בישראל - המניעים, המאפיינים והצעדים למניעת הסלמה
ארכיון
קשרי הטרור: איראן–אל-קאעדה