פודקאסט
ארכיון
|
18:54
?הטכנולוגיה הישראלית: האם ישראל עלולה לאבד את היתרון התחרותי שלה
בעקבות פרסום המזכר ״תכנית טכנולוגיה לאומית בישראל״ והכנס שהתקיים במכון בנושא, חוקר המכון ד"ר אריאל סובלמן מסביר את היתרון התחרותי שיש לישראל בתחום הייצור הטכנולוגי, בדגש על השקעות במחקר ופיתוח (מו״פ), ומציג את ההתפתחויות הגלובליות שעלולות לערער את היתרון הזה, בהיעדר תכנית לאומית ואף תפיסה אסטרטגית לאומית בתחום הטכנולוגיה והפעלתה כרכיב בתעשייה ובביטחון הלאומי של ישראל.
בהקשר זה, סובלמן בוחן חלופות לגיבוש האסטרטגיה הלאומית הנדרשת ואת משמעויותיה – לרבות במישור הצבאי, כפי שהמחישה המלחמה שהתחילה ב-7 באוקטובר.
לקריאת המזכר המלא: https://www.inss.org.il/he/publication/technology-memorandum/
פודקאסטים נוספים מאותו נושא
לכל הפודקאסטיםארכיון
פודקאסטרטגי 240: דיבייט - הרפורמה המשפטית | בין איראן לטורקיה | הסכם סין-איראן | עשור למב"מ
תיאור הפרק
16.03.2023
ארכיון
חוק "חלופות מדיניות תחילה"; מגמות עדכניות בשיח בעולם הערבי; משולש סין-ארצות הברית-ישראל
תיאור הפרק
13.06.2019

