הפגיעה של כטב"מ איראני באונייה ששייטה בים הערבי בערב שבת הינה דוגמא נוספת לכך שאיראן מהווה איום על הכלכלה העולמית ועל חופש השייט במרחבי הים. גם אם האוניה שנפגעה נמצאת בהקשר כזה או אחר לאיש עסקים ישראלי, הפגיעה כאן אינה במדינת ישראל, כלכלתה או משאביה אלא בחופש השייט במרחבי הים שמאפשר את תנועת הכלכלה העולמית ואת הסחר העולמי. פגיעה שכזו, בדומה לחטיפת אוניה אחרת על ידי שלוחיה החות'ים של איראן, מציבה פעם נוספת את איראן כמקור לטרור העולמי. זוהי הזדמנות נוספת למדינות אשר מאויימות על ידי הטרור האיראני על שלוחותיו השונות להתאגד בברית ימית על מנת למנוע פגיעה באינטרסים שלהן ושל העולם כולו.
ניתן לראות כי כאשר כוחות כאלו מתאחדים ניתן להגיע להישגים. ראינו זאת בהתמודדות עם הטרור האיראני במצרי הורמוז בעבר, כמו גם בימים אלו בפעילות צבאית בינ״ל אפקטיבית בים האדום אשר מביאה לסיכולם של ניסיונות לטרור, כמו שיגור כלי טייס בלתי מאויישים וטילים.
חופש השייט בנתיבי הים הינו אינטרס חוצה גבולות ולאומים וככזה יש להתייחס אליו.
הפגיעה של כטב"מ איראני באונייה ששייטה בים הערבי בערב שבת הינה דוגמא נוספת לכך שאיראן מהווה איום על הכלכלה העולמית ועל חופש השייט במרחבי הים. גם אם האוניה שנפגעה נמצאת בהקשר כזה או אחר לאיש עסקים ישראלי, הפגיעה כאן אינה במדינת ישראל, כלכלתה או משאביה אלא בחופש השייט במרחבי הים שמאפשר את תנועת הכלכלה העולמית ואת הסחר העולמי. פגיעה שכזו, בדומה לחטיפת אוניה אחרת על ידי שלוחיה החות'ים של איראן, מציבה פעם נוספת את איראן כמקור לטרור העולמי. זוהי הזדמנות נוספת למדינות אשר מאויימות על ידי הטרור האיראני על שלוחותיו השונות להתאגד בברית ימית על מנת למנוע פגיעה באינטרסים שלהן ושל העולם כולו.
ניתן לראות כי כאשר כוחות כאלו מתאחדים ניתן להגיע להישגים. ראינו זאת בהתמודדות עם הטרור האיראני במצרי הורמוז בעבר, כמו גם בימים אלו בפעילות צבאית בינ״ל אפקטיבית בים האדום אשר מביאה לסיכולם של ניסיונות לטרור, כמו שיגור כלי טייס בלתי מאויישים וטילים.
חופש השייט בנתיבי הים הינו אינטרס חוצה גבולות ולאומים וככזה יש להתייחס אליו.