הקרב על דעת הקהל העולמית ועיצוב התודעה בנוגע למלחמה הנוכחית לא מתקיים רק בקמפוסים במערב, אלא גם ברשתות החברתיות במזרח. כך בחודשים האחרונים, מנהלת שגרירות איראן בבייג׳ינג קמפיין ברשת החברתית דואו-יין (Douyin), רשת שמרבית הישראלים לא שמעו עליה, אבל בוודאי שמעו על אחותה התאומה הנמצאת גם היא בבעלות בייטדאנס הסינית - טיקטוק.
דואו-יין אינה מוכרת למשתמשי המערב מכיוון שבעוד שטיקטוק זמינה כמעט בכל העולם, למעט מדינות שהוציאו אותה אל מחוץ לחוק, דואו-יין זמינה אך ורק בסין. למרות זאת, לרשת לא פחות מ-750 מיליון משתמשים בכל יום, מספר לא מבוטל של אנשים שעליהם אפשר להשפיע.
כבר באוקטובר 2023 פצחה השגרירות האיראנית בסין בקמפיין אגרסיבי בדואו-יין, במסגרתו הועלו תיעודים מהמלחמה, וזאת תוך העלמת עין ברורה של הפלטפורמה, שאוסרת על משתמשים להעלות תיעודים קשים מסוג זה. באותו זמן, המקבילה המאפשרת יותר, טיקטוק, מסירה תיעודים של הזוועות שביצעו חמאס ביישובי העוטף ושהעלו תומכי ישראל. להעלמת העין הזו זכה, אגב, גם פוסט אנטישמי שפורסם בחשבון השגרירות ובו נראו טילים נוחתים בישראל כשנראה שהם יוצאים משערותיה של אישה בעלת מאפיינים המקושרים ליהודים ע״י אנטישמים, כמו אף מוארך ועקום.
הקמפיין האיראני בדואו-יין נחל הצלחה ולאחרונה משתמשים סינים בפלטפורמה החלו שולחים מתנות וירטואליות לשגרירות איראן במדינה. המתנות נשלחו בצורת מעטפות אדומות, הגרסה הוירטואלית למנהג הסיני המסורתי לשלוח בחגים מעטפות בצבע זה, המכילות כסף ואיחולים ליקירים. גם המעטפות שנשלחו בדואו-יין לשגרירות האיראנית הכילו כסף, אך האיחולים במקרה הזה היו פחות ״שנה טובה״ ויותר ״בבקשה סייעו לשגר את מאה הדולרים הללו לישראל בצורת טיל״. במקרים מסוימים, השגרירות האיראנית אישרה את ההעברה וקיבלה את הכסף.
קשה להאמין שעצימת העין של דואו-יין וההטייה האנטי-ישראלית בטיקטוק הן צירוף מקרים כשמדובר ברשתות חברתיות השייכות לאותה חברה והגיוני יותר שמדובר בהטייה מכוונת. בעוד שמול דואו-יין מנופי המערב נמוכים, שכן היישומון לא פועל מחוץ לסין, על טיקטוק יש למערב מנופים יעילים שעליו להשתמש בהם.
הקרב על דעת הקהל העולמית ועיצוב התודעה בנוגע למלחמה הנוכחית לא מתקיים רק בקמפוסים במערב, אלא גם ברשתות החברתיות במזרח. כך בחודשים האחרונים, מנהלת שגרירות איראן בבייג׳ינג קמפיין ברשת החברתית דואו-יין (Douyin), רשת שמרבית הישראלים לא שמעו עליה, אבל בוודאי שמעו על אחותה התאומה הנמצאת גם היא בבעלות בייטדאנס הסינית - טיקטוק.
דואו-יין אינה מוכרת למשתמשי המערב מכיוון שבעוד שטיקטוק זמינה כמעט בכל העולם, למעט מדינות שהוציאו אותה אל מחוץ לחוק, דואו-יין זמינה אך ורק בסין. למרות זאת, לרשת לא פחות מ-750 מיליון משתמשים בכל יום, מספר לא מבוטל של אנשים שעליהם אפשר להשפיע.
כבר באוקטובר 2023 פצחה השגרירות האיראנית בסין בקמפיין אגרסיבי בדואו-יין, במסגרתו הועלו תיעודים מהמלחמה, וזאת תוך העלמת עין ברורה של הפלטפורמה, שאוסרת על משתמשים להעלות תיעודים קשים מסוג זה. באותו זמן, המקבילה המאפשרת יותר, טיקטוק, מסירה תיעודים של הזוועות שביצעו חמאס ביישובי העוטף ושהעלו תומכי ישראל. להעלמת העין הזו זכה, אגב, גם פוסט אנטישמי שפורסם בחשבון השגרירות ובו נראו טילים נוחתים בישראל כשנראה שהם יוצאים משערותיה של אישה בעלת מאפיינים המקושרים ליהודים ע״י אנטישמים, כמו אף מוארך ועקום.
הקמפיין האיראני בדואו-יין נחל הצלחה ולאחרונה משתמשים סינים בפלטפורמה החלו שולחים מתנות וירטואליות לשגרירות איראן במדינה. המתנות נשלחו בצורת מעטפות אדומות, הגרסה הוירטואלית למנהג הסיני המסורתי לשלוח בחגים מעטפות בצבע זה, המכילות כסף ואיחולים ליקירים. גם המעטפות שנשלחו בדואו-יין לשגרירות האיראנית הכילו כסף, אך האיחולים במקרה הזה היו פחות ״שנה טובה״ ויותר ״בבקשה סייעו לשגר את מאה הדולרים הללו לישראל בצורת טיל״. במקרים מסוימים, השגרירות האיראנית אישרה את ההעברה וקיבלה את הכסף.
קשה להאמין שעצימת העין של דואו-יין וההטייה האנטי-ישראלית בטיקטוק הן צירוף מקרים כשמדובר ברשתות חברתיות השייכות לאותה חברה והגיוני יותר שמדובר בהטייה מכוונת. בעוד שמול דואו-יין מנופי המערב נמוכים, שכן היישומון לא פועל מחוץ לסין, על טיקטוק יש למערב מנופים יעילים שעליו להשתמש בהם.