אתמול קיבלנו דוגמה חיה לאסון לאומי ביטחוני שיש לכוח שלטוני בלתי מרוסן. "רפורמה" שמבקשת להגביל אך ורק את כוחה של הרשות השופטת מבלי לייצר מנגנונים אחרים לריסון כוחן של הכנסת והממשלה, היא שגויה ומסוכנת. הפרדת רשויות אפקטיבית חייבת לכלול מגנון לריסון כוחן של הכנסת ושל הממשלה. כוח שלטוני בלתי מרוסן מסכן את ביטחון המדינה, פוגע בזכויות אדם וגורם לשסע בין הקבוצות בחברה.
כמי שמשתייך לקהילת יהודי אתיופיה, אני מבקש להצביע על כך שהנזק הטמון ברפורמה רב מהתועלת. הרפורמה המוצעת נועלת את שערי היכלי הצדק בפני קהילת יהודי אתיופיה וקבוצות מיעוט אחרות. היא יוצרת חומה שתקשה לקבל את הגנת בית המשפט מפני אפליה ממסדית, גילויי גזענות ועוולות אחרות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת. הרפורמה עלולה להוביל לכך שלא יהיה גורם שימנע מחברי כנסת למעול באמון בוחריהם ולפגוע בקבוצות מיעוט בחברה.
המשבר שנקלענו עליו הוא גם הזדמנות לערוך דיון עמוק ויסודי בפעולותיהן של כל רשויות השלטון וליצר מנגנון שמציע פתרון אפקטיבי ובר קיימא לבעיית הפרדת הרשויות.
אתמול קיבלנו דוגמה חיה לאסון לאומי ביטחוני שיש לכוח שלטוני בלתי מרוסן. "רפורמה" שמבקשת להגביל אך ורק את כוחה של הרשות השופטת מבלי לייצר מנגנונים אחרים לריסון כוחן של הכנסת והממשלה, היא שגויה ומסוכנת. הפרדת רשויות אפקטיבית חייבת לכלול מגנון לריסון כוחן של הכנסת ושל הממשלה. כוח שלטוני בלתי מרוסן מסכן את ביטחון המדינה, פוגע בזכויות אדם וגורם לשסע בין הקבוצות בחברה.
כמי שמשתייך לקהילת יהודי אתיופיה, אני מבקש להצביע על כך שהנזק הטמון ברפורמה רב מהתועלת. הרפורמה המוצעת נועלת את שערי היכלי הצדק בפני קהילת יהודי אתיופיה וקבוצות מיעוט אחרות. היא יוצרת חומה שתקשה לקבל את הגנת בית המשפט מפני אפליה ממסדית, גילויי גזענות ועוולות אחרות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת. הרפורמה עלולה להוביל לכך שלא יהיה גורם שימנע מחברי כנסת למעול באמון בוחריהם ולפגוע בקבוצות מיעוט בחברה.
המשבר שנקלענו עליו הוא גם הזדמנות לערוך דיון עמוק ויסודי בפעולותיהן של כל רשויות השלטון וליצר מנגנון שמציע פתרון אפקטיבי ובר קיימא לבעיית הפרדת הרשויות.