מה אפשר ללמוד מתוצאות הבחירות המקומיות בלבנון? - המכון למחקרי ביטחון לאומי
לך לחלק עליון לך לתוכן מרכזי לך לחלק תחתון לך לחיפוש
לוגו INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי, מחקר אסטרטגי, חדשני ומכוון מדיניות- מעבר לדף הבית
המכון למחקרי ביטחון לאומי
לוגו אוניברסיטת תל אביב - מעבר לאתר חיצוני, נפתח בעמוד חדש
  • צור קשר
  • English
  • תמכו בנו
  • מחקר
    • נושאים
      • ישראל בזירה הגלובלית
        • יחסי ישראל-ארצות הברית
        • מרכז גלייזר למדיניות ישראל-סין
        • רוסיה
        • אירופה
      • איראן והציר השיעי
        • איראן
        • לבנון וחזבאללה
        • סוריה
        • תימן והחות'ים
        • עיראק והמיליציות השיעיות העיראקיות
      • מסכסוך להסדרים
        • יחסי ישראל-פלסטינים
        • רצועת עזה וחמאס
        • הסכמי שלום ונורמליזציה במזרח התיכון
        • סעודיה ומדינות המפרץ
        • טורקיה
        • מצרים
        • ירדן
      • מדיניות הביטחון הלאומי של ישראל
        • צבא ואסטרטגיה
        • חוסן חברתי והחברה הישראלית
        • יחסי יהודים-ערבים בישראל
        • אקלים, תשתיות ואנרגיה
        • טרור ולוחמה בעצימות נמוכה
      • המחקר העל-זירתי
        • המרכז לאיסוף וניתוח נתונים
        • משפט וביטחון לאומי
        • טכנולוגיות מתקדמות וביטחון לאומי
        • תודעה והשפעה זרה
        • כלכלה וביטחון לאומי
    • פרויקטים
      • מניעת הגלישה למציאות של מדינה אחת
      • אנטישמיות בת-זמננו בארצות הברית
      • תפיסות ביחס ליהודים ולישראל במרחב הערבי-מוסלמי והשפעותיהן על המערב
  • פרסומים
    • -
      • כל הפרסומים
      • מבט על
      • ניירות מדיניות
      • פרסום מיוחד
      • עדכן אסטרטגי
      • במה טכנולוגית
      • מזכרים
      • פוסטים
      • ספרים
      • ארכיון
  • נתונים
    • סקרים
    • זרקור
    • מפות
    • חרבות ברזל - תמונת מצב מתעדכנת
  • אירועים
  • צוות
  • אודות
    • חזון וייעוד
    • קורות המכון
    • המחקר
    • הדירקטוריון
    • הדרכה ולמידה
    • התמחות במכון
    • מלגות ופרסים
    • דיווח לרשות התאגידים
  • מדיה
    • תקשורת
      • רדיו וטלוויזיה
      • מאמרים
      • ראיונות
    • וידאו
    • הודעות לעיתונות
  • פודקאסט
  • ניוזלטר
חדש
חיפוש באתר
  • מחקר
    • נושאים
    • ישראל בזירה הגלובלית
    • יחסי ישראל-ארצות הברית
    • מרכז גלייזר למדיניות ישראל-סין
    • רוסיה
    • אירופה
    • איראן והציר השיעי
    • איראן
    • לבנון וחזבאללה
    • סוריה
    • תימן והחות'ים
    • עיראק והמיליציות השיעיות העיראקיות
    • מסכסוך להסדרים
    • יחסי ישראל-פלסטינים
    • רצועת עזה וחמאס
    • הסכמי שלום ונורמליזציה במזרח התיכון
    • סעודיה ומדינות המפרץ
    • טורקיה
    • מצרים
    • ירדן
    • מדיניות הביטחון הלאומי של ישראל
    • צבא ואסטרטגיה
    • חוסן חברתי והחברה הישראלית
    • יחסי יהודים-ערבים בישראל
    • אקלים, תשתיות ואנרגיה
    • טרור ולוחמה בעצימות נמוכה
    • המחקר העל-זירתי
    • המרכז לאיסוף וניתוח נתונים
    • משפט וביטחון לאומי
    • טכנולוגיות מתקדמות וביטחון לאומי
    • תודעה והשפעה זרה
    • כלכלה וביטחון לאומי
    • פרויקטים
    • מניעת הגלישה למציאות של מדינה אחת
    • אנטישמיות בת-זמננו בארצות הברית
    • תפיסות ביחס ליהודים ולישראל במרחב הערבי-מוסלמי והשפעותיהן על המערב
  • פרסומים
    • כל הפרסומים
    • מבט על
    • ניירות מדיניות
    • פרסום מיוחד
    • עדכן אסטרטגי
    • במה טכנולוגית
    • מזכרים
    • פוסטים
    • ספרים
    • ארכיון
  • נתונים
    • סקרים
    • זרקור
    • מפות
    • חרבות ברזל - תמונת מצב מתעדכנת
  • אירועים
  • צוות
  • אודות
    • חזון וייעוד
    • קורות המכון
    • המחקר
    • הדירקטוריון
    • הדרכה ולמידה
    • התמחות במכון
    • מלגות ופרסים
    • דיווח לרשות התאגידים
  • מדיה
    • תקשורת
      • מאמרים
      • ראיונות וציטוטים
      • רדיו וטלוויזיה
    • וידאו
    • הודעות לעיתונות
  • פודקאסט
  • ניוזלטר
  • צור קשר
  • English
  • תמכו בנו
bool(false)

פוסטים

דף הבית פוסטים מה אפשר ללמוד מתוצאות הבחירות המקומיות בלבנון?

מה אפשר ללמוד מתוצאות הבחירות המקומיות בלבנון?
אורנה מזרחי, מורן לבנוני 27 במאי, 2025

במהלך חודש מאי נערכו בלבנון, לאחר מספר דחיות, הבחירות לרשויות המקומיות, לראשונה מאז שנת 2016. קיום הבחירות עתה, תחת ההנהגה החדשה, מסמן צעד נוסף בניסיון של הנשיא עוון לחדש את המשילות ברחבי המדינה ולשקף התקדמות לעידן חדש. לקראת הבחירות ובמהלכן בלטו מאמצי הממשלה החדשה וגורמי הביטחון לפעול כדי להבטיח כי יתקיימו בהתאם לחוק ובבטחה, ואכן ברוב רובן של הרשויות הן התקיימו ללא אירועים חריגים או תקריות אלימות במיוחד. בתוצאותיהן אין הפתעות. לפיכך, חשיבותן העיקרית נובעת בעצם קיומן, המסמן ניסיון לחזרה למנהל תקין במדינה.

הבחירות נערכו בארבעה סבבים, על בסיס חלוקה גיאוגרפית:

4 במאי: מחוז הר הלבנון

11 במאי: צפון לבנון ומחוז עכאר

18 במאי: בבעלבכ, בבקאע ובביירות

24 במאי: בדרום לבנון ובנבטיה

תוצאות ההצבעות משקפות, כמו בעבר, את החלוקה העדתית וההצבעה החמולתית למשפחות החזקות. תנועות השינוי שנולדו בשנים האחרונות לא הצליחו לזכות בתמיכה מקומית. אחוזי ההצבעה היו נמוכים במעט מאלה של הבחירות הקודמות, ובדרום לבנון בלטו אחוזי הצבעה הנמוכים מאוד, גם ביחס לבחירות שהתקיימו ב-2016.

חזבאללה ייחס חשיבות גדולה לבחירות במטרה להוכיח כי נשמרת התמיכה בו. הארגון פעל רבות בקרב האוכלוסייה השיעית כדי לדחוף את התושבים להצביע. עם זאת, הוא נמנע מלהתמודד בנפרד ונגש לבחירות ברשימה משותפת בשם "הפיתוח והנאמנות", לצד התנועה האחות השיעית אמ"ל, ותוך קביעת ראשי הרשויות וחבריהן מראש. רשימה זו זכתה, כצפוי, ברוב המוחץ של העיריות במרחב השיעי: בדרום לבנון, בבעלבכ, באל-הרמל ובשכונות השיעיות בביירות (במחצית מהרשויות באזורים השיעים בדרום לבנון ובחלק ניכר מהמועצות במחוז בעלבכ לא התקיימו כלל בחירות כיוון שלא ניצבו מועמדים נגד הרשימה המשותפת השיעית). לפיכך, חזבאללה יכול לטעון כי שימר את התמיכה בו.

בערים הגדולות התוצאות שיקפו את החלוקה העדתית המוכרת בלבנון. כך למשל, בביירות (21% הצבעה) נבחר ראש עיר נוצרי (ברשימה מאוחדת של כל מפלגות הקואליציה). בטריפולי נבחר ראש עיר סוני (לאחר מאבק בין שתי רשימות סוניות, וללא השפעה של התנועות האסלאמיסטיות – ג'יהדיסטיות שפועלות בעיר). בצור זכתה הרשימה המשותפת השיעית, ובצידון רשימה מטעם מפלגת אל-מוסתקבל הסונית. באזורים הנוצריים ניצחו, כצפוי, בעיקר נציגי שלושת המפלגות הגדולות: הכוחות הלבנונים, הפלנגות והזרם הפטריוטי החופשי - שניצח במספר רב של רשויות, והוכיח כי יש לו עדיין אחיזה בציבור הנוצרי וקשר עם המשפחות המובילות.

נושאים: לבנון וחזבאללה
פוסטים אחרונים
לכל הפוסטים
טפטוף הטילים של החות'ים - האם זו גזירה משמיים?
28 במאי, 2025
סבב שיחות חמישי בין איראן לארצות הברית – מה השתנה?
25 במאי, 2025
בעולם לא הרימו ידיים מפתרון שתי המדינות
21 במאי, 2025

הישארו מעודכנים

ההרשמה התקבלה בהצלחה! תודה.
  • מחקר

    • נושאים
      • ישראל בזירה הגלובלית
      • יחסי ישראל-ארה"ב
      • מרכז גלייזר למדיניות ישראל-סין
      • רוסיה
      • אירופה
      • איראן והציר השיעי
      • איראן
      • לבנון וחזבאללה
      • סוריה
      • תימן והחות'ים
      • עיראק והמיליציות השיעיות העיראקיות
      • מסכסוך להסדרים
      • יחסי ישראל-פלסטינים
      • רצועת עזה וחמאס
      • הסכמי שלום ונורמליזציה במזרח התיכון
      • סעודיה ומדינות המפרץ
      • טורקיה
      • מצרים
      • ירדן
      • מדיניות הביטחון הלאומי של ישראל
      • צבא ואסטרטגיה
      • חוסן חברתי והחברה הישראלית
      • יחסי יהודים-ערבים בישראל
      • אקלים, תשתיות ואנרגיה
      • טרור ולוחמה בעצימות נמוכה
      • המחקר העל-זירתי
      • המרכז לאיסוף וניתוח נתונים
      • משפט וביטחון לאומי
      • טכנולוגיות מתקדמות וביטחון לאומי
      • תודעה והשפעה זרה
      • כלכלה וביטחון לאומי
    • פרויקטים
      • מניעת הגלישה למציאות של מדינה אחת
      • אנטישמיות בת-זמננו בארצות הברית
      • תפיסות ביחס ליהודים ולישראל במרחב הערבי-מוסלמי והשפעותיהן על המערב
  • פרסומים

    • כל הפרסומים
    • מבט על
    • ניירות מדיניות
    • פרסום מיוחד
    • עדכן אסטרטגי
    • במה טכנולוגית
    • מזכרים
    • נתונים
    • פוסטים
    • ספרים
    • ארכיון
  • אודות

    • חזון וייעוד
    • קורות המכון
    • המחקר
    • הדירקטוריון
    • הדרכה ולמידה
    • התמחות במכון
    • מלגות ופרסים
    • דיווח לרשות התאגידים
  • מדיה

    • כתבות תקשורת
    • רדיו וטלויזיה
    • מאמרים
    • ראיונות
    • וידאו
    • פודקאסטרטגי
    • הודעות לעיתונות
  • דף הבית

  • אירועים

  • נתונים

  • צוות

  • צור קשר

  • ניוזלטר

  • English

לוגו INSS המכון למחקרי ביטחון לאומי, מחקר אסטרטגי, חדשני ומכוון מדיניות- מעבר לדף הבית
רחוב חיים לבנון 40 תל אביב 6997556 | טל 03-640-0400 | פקס 03-774-7590 | דוא"ל לפניות הציבור info@inss.org.il
פותח על ידי דעת מקבוצת רילקומרס.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.