״הרפורמה המשפטית״ היא תחפושת לא מוצלחת ומסוכנת להפיכה משטרית. תכליתה לרכז את כל הכוח השלטוני בידי הממשלה. היא מסרסת את סמכויות הרשות השופטת ושומרי הסף ולא מאפשרת להם לפקח על הממשלה. רפורמה כזו היא איום ממשי על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. כמו שלא מתפשרים על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, לא מתפשרים על עצמאות הרשות השופטת ושומרי הסף. בהיעדר עצמאות זו, אין לאלה כל זכות קיום.
משכך, מאמצי נשיא המדינה, שיש לברך עליהם, צריכים להתמקד לא בהשגת פשרה, אלא בגיבוש הסכמה רחבה ביחס לעיקרון הנוגע ליחסי הגומלין בין רשויות השלטון; עיקרון שיש לעגנו בחוק-יסוד: החקיקה. כוחו של מוסד הנשיאות הוא לא בסמכויות האופרטיביות שאין לו, אלא דווקא במעמד הסמלי והממלכתי שיש לו. משכך, ראוי לתת למוסד הנשיאות את זכות ההובלה בגיבוש הסכמה רחבה שכזו. ישנם רגעים בהיסטוריה של האומות הדמוקרטיות בהם הזכות הופכת לחובה. אנחנו נמצאים בדיוק ברגע הזה. בתוך כך, אם המיעוט הערבי לא יתעשת חיש מהר, אם ייוותר אדיש, ואם לא ינקוף אצבע ולא ייטול חלק במחאה נגד ההפיכה המשטרית, זו תהיה בכייה לדורות.
״הרפורמה המשפטית״ היא תחפושת לא מוצלחת ומסוכנת להפיכה משטרית. תכליתה לרכז את כל הכוח השלטוני בידי הממשלה. היא מסרסת את סמכויות הרשות השופטת ושומרי הסף ולא מאפשרת להם לפקח על הממשלה. רפורמה כזו היא איום ממשי על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. כמו שלא מתפשרים על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, לא מתפשרים על עצמאות הרשות השופטת ושומרי הסף. בהיעדר עצמאות זו, אין לאלה כל זכות קיום.
משכך, מאמצי נשיא המדינה, שיש לברך עליהם, צריכים להתמקד לא בהשגת פשרה, אלא בגיבוש הסכמה רחבה ביחס לעיקרון הנוגע ליחסי הגומלין בין רשויות השלטון; עיקרון שיש לעגנו בחוק-יסוד: החקיקה. כוחו של מוסד הנשיאות הוא לא בסמכויות האופרטיביות שאין לו, אלא דווקא במעמד הסמלי והממלכתי שיש לו. משכך, ראוי לתת למוסד הנשיאות את זכות ההובלה בגיבוש הסכמה רחבה שכזו. ישנם רגעים בהיסטוריה של האומות הדמוקרטיות בהם הזכות הופכת לחובה. אנחנו נמצאים בדיוק ברגע הזה. בתוך כך, אם המיעוט הערבי לא יתעשת חיש מהר, אם ייוותר אדיש, ואם לא ינקוף אצבע ולא ייטול חלק במחאה נגד ההפיכה המשטרית, זו תהיה בכייה לדורות.