ב-14 בנובמבר ערך נשיא סין, שי ג'ין-פינג, ביקור בפרו, שם חנך את הנמל הראשון במימון סיני באמריקה הלטינית. הנמל החדש מיועד להפוך למרכז תחבורתי ולוגיסטי שיקשר בין פרו לסין. הוא צפוי לקצר את זמני השינוע לסין ולהפחית עלויות לוגיסטיות ב-20%, עם יכולת להכיל ספינות גדולות במיוחד בזכות עומק של כ-17 מטר. העלות הכוללת צפויה להגיע ל-3.5 מיליארד דולר, והפרויקט ינוהל על ידי קוסקו (Cosco Shipping Ports), ענקית הספנות הסינית מהגדולות בעולם, המחזיקה ב-60% מהמניות בנמל בפרו.
בשנים האחרונות, סין הפכה לשחקנית דומיננטית באמריקה הלטינית והיא הולכת ומבססת את שליטתה על נתיבי הסחר העולמיים. מעבר לגודלו העצום ולתפקודו כנמל מים-עמוקים, מיקומו האסטרטגי של נמל צ'נקאי צפוי להרחיב את הסחר בין סין לפרו, ולחבר את הסחר בין אמריקה הלטינית למזרח אסיה. נכון לשנת 2022, סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של פרו והשנייה בגודלה של אמריקה הלטינית. הסחר של סין עם אמריקה הלטינית הגיע ל-485.7 מיליארד דולר ב-2022, עלייה של 7.7% מהשנה שעברה. פעילות הנמל גם תתרום לעלייתה של סין כשחקנית כלכלית באזור, ותקדם אספקת מתכות, כמו ליתיום ונחושת, לסין.
ארצות הברית הביעה דאגה מהנוכחות הסינית באמריקה הדרומית, אזור השפעה אסטרטגי ועתיר משאבים, הנתפס כ"חצר האחורית" שלה. זאת ועוד, השימוש הפוטנציאלי של סין בנמל בפרו מוסיף לחששות האמריקאיים לגבי אחיזתה על אזורים שעלולים לשמש לא רק למסחר, אלא גם לפעולות צבאיות, שיסכנו את היציבות הגיאופוליטית. לורה ריצ'רדסון, מפקדת פיקוד דרום של ארצות הברית לשעבר, הזהירה שהצי הסיני עלול להשתמש בנמל לאיסוף מודיעין. הנמל בפרו, צפוי להיות הסנונית הראשונה בהרחבת הנוכחות של סין באמריקה הלטינית באמצעות פרויקטי תשתיות ונמלים, וצעד נוסף בחיזוק השפעתה בקרב מדינות הדרום הגלובלי.
ב-14 בנובמבר ערך נשיא סין, שי ג'ין-פינג, ביקור בפרו, שם חנך את הנמל הראשון במימון סיני באמריקה הלטינית. הנמל החדש מיועד להפוך למרכז תחבורתי ולוגיסטי שיקשר בין פרו לסין. הוא צפוי לקצר את זמני השינוע לסין ולהפחית עלויות לוגיסטיות ב-20%, עם יכולת להכיל ספינות גדולות במיוחד בזכות עומק של כ-17 מטר. העלות הכוללת צפויה להגיע ל-3.5 מיליארד דולר, והפרויקט ינוהל על ידי קוסקו (Cosco Shipping Ports), ענקית הספנות הסינית מהגדולות בעולם, המחזיקה ב-60% מהמניות בנמל בפרו.
בשנים האחרונות, סין הפכה לשחקנית דומיננטית באמריקה הלטינית והיא הולכת ומבססת את שליטתה על נתיבי הסחר העולמיים. מעבר לגודלו העצום ולתפקודו כנמל מים-עמוקים, מיקומו האסטרטגי של נמל צ'נקאי צפוי להרחיב את הסחר בין סין לפרו, ולחבר את הסחר בין אמריקה הלטינית למזרח אסיה. נכון לשנת 2022, סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של פרו והשנייה בגודלה של אמריקה הלטינית. הסחר של סין עם אמריקה הלטינית הגיע ל-485.7 מיליארד דולר ב-2022, עלייה של 7.7% מהשנה שעברה. פעילות הנמל גם תתרום לעלייתה של סין כשחקנית כלכלית באזור, ותקדם אספקת מתכות, כמו ליתיום ונחושת, לסין.
ארצות הברית הביעה דאגה מהנוכחות הסינית באמריקה הדרומית, אזור השפעה אסטרטגי ועתיר משאבים, הנתפס כ"חצר האחורית" שלה. זאת ועוד, השימוש הפוטנציאלי של סין בנמל בפרו מוסיף לחששות האמריקאיים לגבי אחיזתה על אזורים שעלולים לשמש לא רק למסחר, אלא גם לפעולות צבאיות, שיסכנו את היציבות הגיאופוליטית. לורה ריצ'רדסון, מפקדת פיקוד דרום של ארצות הברית לשעבר, הזהירה שהצי הסיני עלול להשתמש בנמל לאיסוף מודיעין. הנמל בפרו, צפוי להיות הסנונית הראשונה בהרחבת הנוכחות של סין באמריקה הלטינית באמצעות פרויקטי תשתיות ונמלים, וצעד נוסף בחיזוק השפעתה בקרב מדינות הדרום הגלובלי.