הטיל ששוגר על ידי המורדים החות'ים ביום ראשון הוא טיל בליסטי מהסוג שנמצא בשימוש על ידי משמרות המהפכה באיראן ומוכר לצה"ל. טיל זה הגיע ממזרח, עבר מרחק של 2,040 ק"מ ועל פי דובר צה"ל, זמן מעופו מרגע השיגור עד הפגיעה בקרקע היה כ-11.5 דקות.
על פי נתונים אלה, הטיל נע במהירות שהיא פי 9.7 ממהירות הקול (מאך 9.7). מהירות היפרסונית מוגדרת כמהירות שהיא פי 5 ממהירות הקול, קרי מאך 5. הטיל ששוגר ע"י החות'ים נע במסלול בליסטי קבוע וידוע מראש, ואף זוהה ע"י מערכות הגילוי והבקרה של ההגנה האווירית, והיה במעקב תוך ניסיונות יירוט ע"י מערכות שונות של שכבות ההגנה של צה"ל.
כדי לסבר את האוזן ולהימנע מבהלת שווא, יש לזכור כי כל טיל בליסטי המשוגר למרחקים גדולים הינו טיל דו או תלת שלבי, המואץ ע"י מנוע רקטי רב-עצמה למסלול בליסטי. בשלב בו המנוע ניתק, גוף הטיל והרש"ק נעים במהירות ממוצעת שהיא פי 6 עד 8 ממהירות הקול (מאך 6 עד מאך 8), אך עדיין במסלול קבוע וידוע מראש, ובעת הירידה אל המטרה מהירותו מואצת עקב הכבידה ועשויה להגיע לערכים של 15-20 מאך – כלומר, לא דבר שצה"ל לא מכיר ולא יודע להתמודד איתו.
האתגר של ישראל והעולם החופשי הוא ביירוט טיל שיוט היפרסוני שכן טיל זה הינו בעל יכולת תימרון ועל כן בעל יכולת התחמקות ממערכות ההגנה השונות. כאמור, מתוך הנתונים שנמסרו לציבור, ברור כי הטיל ששוגר על ידי החות'ים מוכר למערכת הביטחון ובוודאי שאין מדובר בטיל שיוט היפרסוני. יתר על כן, מדובר בטיל אשר התפרק ולא עמד במעטפת הביצועים שנידרשו ממנו.
יש לשער כי הכשל המיבני בגוף הטיל הוא אחד מהגורמים לאי היכולת ליירט את הטיל. למרות זאת, על מערכת הביטחון לתחקר את הארוע במלואו שכן היה מצופה שטיל בליסטי המשוגר ממרחק כה רב ייורט הרחק משטח מדינת ישראל.
הטיל ששוגר על ידי המורדים החות'ים ביום ראשון הוא טיל בליסטי מהסוג שנמצא בשימוש על ידי משמרות המהפכה באיראן ומוכר לצה"ל. טיל זה הגיע ממזרח, עבר מרחק של 2,040 ק"מ ועל פי דובר צה"ל, זמן מעופו מרגע השיגור עד הפגיעה בקרקע היה כ-11.5 דקות.
על פי נתונים אלה, הטיל נע במהירות שהיא פי 9.7 ממהירות הקול (מאך 9.7). מהירות היפרסונית מוגדרת כמהירות שהיא פי 5 ממהירות הקול, קרי מאך 5. הטיל ששוגר ע"י החות'ים נע במסלול בליסטי קבוע וידוע מראש, ואף זוהה ע"י מערכות הגילוי והבקרה של ההגנה האווירית, והיה במעקב תוך ניסיונות יירוט ע"י מערכות שונות של שכבות ההגנה של צה"ל.
כדי לסבר את האוזן ולהימנע מבהלת שווא, יש לזכור כי כל טיל בליסטי המשוגר למרחקים גדולים הינו טיל דו או תלת שלבי, המואץ ע"י מנוע רקטי רב-עצמה למסלול בליסטי. בשלב בו המנוע ניתק, גוף הטיל והרש"ק נעים במהירות ממוצעת שהיא פי 6 עד 8 ממהירות הקול (מאך 6 עד מאך 8), אך עדיין במסלול קבוע וידוע מראש, ובעת הירידה אל המטרה מהירותו מואצת עקב הכבידה ועשויה להגיע לערכים של 15-20 מאך – כלומר, לא דבר שצה"ל לא מכיר ולא יודע להתמודד איתו.
האתגר של ישראל והעולם החופשי הוא ביירוט טיל שיוט היפרסוני שכן טיל זה הינו בעל יכולת תימרון ועל כן בעל יכולת התחמקות ממערכות ההגנה השונות. כאמור, מתוך הנתונים שנמסרו לציבור, ברור כי הטיל ששוגר על ידי החות'ים מוכר למערכת הביטחון ובוודאי שאין מדובר בטיל שיוט היפרסוני. יתר על כן, מדובר בטיל אשר התפרק ולא עמד במעטפת הביצועים שנידרשו ממנו.
יש לשער כי הכשל המיבני בגוף הטיל הוא אחד מהגורמים לאי היכולת ליירט את הטיל. למרות זאת, על מערכת הביטחון לתחקר את הארוע במלואו שכן היה מצופה שטיל בליסטי המשוגר ממרחק כה רב ייורט הרחק משטח מדינת ישראל.