בסוף השבוע התפרסמו ידיעות בתקשורת על עסקת נשק "דרמטית" בין ארה"ב לישראל, שנחתמה בשבוע שעבר בוושינגטון, לרכישת טייסת 35-F שלישית, טייסת 15-F נוספת, 12 מסוקי קרב אפאצ'י וחימוש אווירי. בפועל, מדובר בעסקה המתגבשת מזה שנים אחדות ושנכללת במסגרת הסיוע המיוחד בסך כ-14 מיליארד דולר, עליו הודיע הנשיא ביידן כבר בראשית המלחמה.
יתרה מזו, ישראל היא זו שהתמהמהה לגבי העסקה, עקב התלבטויות נמשכות בחיל האוויר לגבי "מיקס" (הרכב) המטוסים הרצוי בין מטוסי ה-35-F היקרים למטוסי ה-15-F היקרים והמתוחכמים פחות. לעיכוב זה תרמה גם חוסר היציבות הפוליטית בארץ בשנים האחרונות, שהשפיעה על תהליך קבלת ההחלטות הממשלתית.
החידוש העיקרי בעסקה הסופית, הוא לגבי הבקשה הישראלית, על סמך לקחי המלחמה, להגדיל את מספר מסוקי הקרב, שאספקתם תחל כנראה כבר בתוך כשנתיים. טייסת ה-F-35 אמורה להגיע החל מ-2027 ואילו מטוסי ה-F-15 מ-2028.
אין ספק שסיכום העסקה, שעדיין טעון את אישור הקונגרס, הוא צעד חשוב מאוד מבחינתה של ישראל. עם זאת, נראה כי היה מי שהיה לו עניין לנפח את "הדרמטיות" של העניין, מתוך שיקולים פוליטיים.
בסוף השבוע התפרסמו ידיעות בתקשורת על עסקת נשק "דרמטית" בין ארה"ב לישראל, שנחתמה בשבוע שעבר בוושינגטון, לרכישת טייסת 35-F שלישית, טייסת 15-F נוספת, 12 מסוקי קרב אפאצ'י וחימוש אווירי. בפועל, מדובר בעסקה המתגבשת מזה שנים אחדות ושנכללת במסגרת הסיוע המיוחד בסך כ-14 מיליארד דולר, עליו הודיע הנשיא ביידן כבר בראשית המלחמה.
יתרה מזו, ישראל היא זו שהתמהמהה לגבי העסקה, עקב התלבטויות נמשכות בחיל האוויר לגבי "מיקס" (הרכב) המטוסים הרצוי בין מטוסי ה-35-F היקרים למטוסי ה-15-F היקרים והמתוחכמים פחות. לעיכוב זה תרמה גם חוסר היציבות הפוליטית בארץ בשנים האחרונות, שהשפיעה על תהליך קבלת ההחלטות הממשלתית.
החידוש העיקרי בעסקה הסופית, הוא לגבי הבקשה הישראלית, על סמך לקחי המלחמה, להגדיל את מספר מסוקי הקרב, שאספקתם תחל כנראה כבר בתוך כשנתיים. טייסת ה-F-35 אמורה להגיע החל מ-2027 ואילו מטוסי ה-F-15 מ-2028.
אין ספק שסיכום העסקה, שעדיין טעון את אישור הקונגרס, הוא צעד חשוב מאוד מבחינתה של ישראל. עם זאת, נראה כי היה מי שהיה לו עניין לנפח את "הדרמטיות" של העניין, מתוך שיקולים פוליטיים.